Framtiden

Jag gillar det här med listor. Idag har jag börjat skriva på en lista vad jag vill göra innan jag dör. Jag vet det låter hemskt. Men här är mina drömmar i punktform utan inbördes ordning. Jag vill:
  • Kunna prata ett språk flytande förutom svenska och engelska
  • Tycka om mitt jobb
  • Bo ett slag i New York i ett hus där man kan se solnedgången från taket
  • Tågluffa genom Europa
  • Bo i en lägenhet med trägolv och pastellfärgat 50-tals kök
  • Åka snowboard i Alperna
  • Lära mig surfa, helst i Australien
  • Bada i en isvak
  • Lära mig göra sushi
  • Gifta mig och ha stort bröllop på landet
  • Hoppa bungyjump och fallskärm
  • Skaffa barn och 70-tals barnvagn
  • Resa till Japan
  • Hälsa på mina vänner i Brasilien och Argentina
  • Fjällvandra i Sverige
  • Åka Vasaloppet
  • Tjäna minst 25 000 i månaden
  • Ta transibiriska järvägen från Moskva till Peking
  • Segla på västkusten
  • Gå på karneval i Rio
  • Se Depeche Mode och The Knife live
  • Åka på semester med mamma och mina systrar till Grekland
  • Vandra i Nepal
  • Se världens 7 underverk
  • Lära mig dansa cha-cha och bugg
  • Öppna ett cafe med hembakta kakor och bryggkaffe
  • Ta dyrtcertifikat och dyka i thailand
  • Ha en kanin
  • Simma i röda havet
  • Ha en liten söt lägenhet i Montmatre i Paris, med balkong och rött kök(får gärna ingå fransman och katt)
  • Kunna springa milen tillsammans med och lika snabbt som pappa
Nu kommer jag inte på mer för stunden..Men där har ni mitt liv! Förhoppningsvis ialf delar av det.

Jag är sjukt mätt på äggplanta som jag åt till middag, snart dags o sova!
Puss o kram från Peking!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Elin! Vilken härlig lista! Snart kommer Josefine o Figge, vi här hemma önskar vi kunde följt med.

Puss o kram

2009-07-07 @ 11:59:50
Postat av: Charlie

elin!!! far jag vara med pa nagra av grejerna som du har pa din lista? och mitt erbjudande om ny star kvar om du andrar dig for augusti!!! da kan du ju stryka en i alla fall=) ..annars blir det fler tillfallen. transsibiriska far du inte ta utan mig... 7 underverken kan ju bli svart da de flesta inte existerar langre....men jag hoppar garna fallskarm och karnevalen i rio ar bokad!!! hoppas du mar bra. saknar dig! jag aker om en vecka!! weiii!



puss puss

2009-07-08 @ 11:44:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0