Häagen Dazs

Igår var jag ju på reklaminspelning för månkakor. Vad min agent inte hade berättat var att det var för Häagen Dazs reklam för det månkakor som det kommer sälja i sin butik i höst. Riktigt skoj men blev sur på min agent för att han inte sagt nåt så krävde mer pengar(eftersom den kommer synas på många ställen)! Vi var tre tjejer som var med i reklamen och hade på oss tradionella kinesiska kläder som var väldigt vackra men gjorde sjukt ont. Det var tungt och huvudbonaden gjorde jätteont då dem vek in öronen och virade band runt huvet jätte hårt så huden stramade. Men bra blev det=) Reklamen kommer visas i Häagen Dazs-butikerna och troligtvis på tunnelbanan och tv. Inte helt bestämt än, då det beror på kunden som köper den. Det var ialf mitt största jobb än så länge och riktigt bra för min karriär...;)

I sminket kl 8, kinesiska sminkning med vit hud och rött runt ögonen

smink o hår på samma gång

första steget mot min nya frisyr

in med öronen och på med hår, gjorde rätt ont efter 3 h

mer hår, det gick till knäna

på med massa krimskrams

färdig! bara kläder som saknas

tadah!


här spelade vi in, kullerstens-golvet i mitten lades av 20 kineser på 5 minuter

o här sitter producenten och regissören o kollar på sin tv-skärm o skriker Kaishi!!(=action)

Våran andra oufit, här är de andra 2 brudarna. Kläderna var hemska. Vågde flera kilo och allt satte fast genom ett rep som dem drog åt runt kroppen så man knappt kunde andras. En sån här dress kostar ca 5000 kr så det var ett himla liv när jag råkade gå in i en dörrkarm med pinnarna som sticker upp..opps:)

Så gick det alltså till!
pusspuss


Kommentarer
Postat av: lillan

haha snubben med brillor på första kortet ser så typiskt ut!

2009-07-03 @ 11:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0