lördag morgon

Morrn! Jag har ont överallt i kroppen, sov dåligt o i nån konstig ställning så känner mig helt mörbultad, aj!
Det känns som jag lever mycket för helgerna just nu då skolan är rätt seg.Förra helgen var det ju sveriges antionaldag, det firades ju såklart i peking med! Spelade brännboll och drack gratis öl, sen pizza och det äckligaste rövinet jag druckit i mitt liv. Jag var jättetrött redan vid 12 så gick hem, hjälpe inte ens o försöka piggna till med kaffe och redbull. Kan ha berott på att fredagsnatten blev ganska lång. Jag var inbjuden till en restaurangöppning med gratis mat och gratis dricka. Fick 4a biljetter så tog med mig 2 klasskompisar och Anita. Sen drack vi champagne och minglade runt, gratis är ju godast=) Innan öppning var jag med skolkompisar på cinqo de drinko, 5e varje månad så är alla drinar halva priset..

Morgan från L.a, David från Eskilstuna och diplomat-John från Haag, Holland.

Söndagen var väldigt rolig och trevlig. Jag o några tjejer skulle till poolen men det var mulet så vi brunchade och tog nån drink istället. (låter kanske som det blir mkt drinkar men denna helgen var ett undantag)
Det slutade med att vi käkade o pratade i 12 h.

Nicole(från Miami) och jag

Judy(från korea) och Anita(från USA)

Denna veckan som varit har gått rätt fort. Oliver åkte igår morse kl.5, sydafria 3 veckor för federations cup i fotboll. Jag hjälpte honom o köpa vinterkläder på Silk street innan eftersom det är minusgrader på kvällarna i SA. Orkade inte pruta så länge men fick en peak performance jacka med fleecejacka inuti för 230 så det var helt ok. Efter det drack vi kaffe på mitt favoritcafe och sen hade jag lektion med min student. På kvällen käkade jag anka med tjejerna och sen träffade vi Oliver o Sam på Q-bar för o säga hejdå.  Igår fredag så lunchade jag med felicia och träffade cathrine och maria för ett glas vin på kvällen. Vi har världens mysigaste lilla stråk jättenära oss med några restauranger och cafeer med uteservering. Där kan vi sitta varje kväll när jossan o figge kommer hit=)

Glömde berätta att jag har gjort dumplings!! Gjorde dem hemma hos min elev, lyxhemmafrun, med hjälp av deras kokersa. Dem fula till höger är mina=) Men goda blev det. I love dumplings!

Ikväll är jag bjuden på 30-års fest, "mustasch-party". Jag hade aldrig hört om det inte men det är tydligen en populär grej. Alla går runt med lös-mustascher och man dricker och skrattar åt att alla ser roliga ut. Låter ju rätt skoj. Funderar på en fransk musche, måse fixa idag...
Puss puss!!

Kommentarer
Postat av: Mamma o Pappa

ELin!

Vad pigg du ser ut och vilka tevliga vänner du har.

Det blir ju roligt att du får besök i juli. Massor av kramar o pussar från oss.

2009-06-13 @ 20:08:38
Postat av: lillan

då kan vi göra dumplings på syrsan sen!

2009-06-15 @ 17:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0