the white house and a japanese toilet

Igår blev jag väckt av ett telefonsamtal: "Hello, can you work today? Commercial for big mansion, very easy. I give you 600, ok?"
Så jag gav mig iväg mot tunnelbanan o blev sen hämtad av min agent och några andra "skådisar" i en rostig skåpbil. Åkte ca 1 h ut på landet till "White House" som tydligen ska vara en kopia på det riktiga vita huset. Det är någon rik kines som byggt det, ryktet sägs att han byggt det med svarta pengar, och nu är det som en resort med 5 stjärnigt hotell, golfbana, spa etc.

Som vanligt på inspelningar så blir schemat ändrat hela tiden så jag fick vänta ända tills l.4 på eftermiddagen innan det var min tur, alltså hela dagen. Lite segt såklart men man bör väl inte klaga när man får gratis käk o kan ligga i en hotellsäng o vila medans man väntar.

Först spelade dem in från golfbanan. Jag kollade på.

Sen var det dags att bada (vilket jag inte var superglad för, springa runt i bikini inför folk är INTE min grej,men men. jag och en av assistenterna som översatte vad regissören sa på bilden här

Jag satt mest o hängde på kanten borta vid glaset, men tog en simtur ibland då det blir rätt kallt o va 1 i en bassäng utan o röra på sig. Sminkad som en ryss med mörka ögonbryn och bäbisrosa läppstift

När jag bytte om hittade jag en japansk toalett med fjärrkontroll så var tvungen o prova. Riktigt trevligt faktiskt! Det spolas ljummet vatten både bak o fram om man vill. Jag provade såklart! Efter ca 1 min undrade jag om det inte skulle ta slut nångång, upptäckte då att det fanns en stop-knapp.aha!

Ikväll är det midsommar-firande på Radisson Sas hotellet. Buffe och gratis dricka hela kvällen. Som alltid på midsommar så regnar det, även i peking! Denna veckan har varit skummaste vädret. I onsdags kl.11 mitt på dagen var det kolsvart ute(pitch black!!) och ett hemskt oskväder bröt ut...kändes som om världen skulle gå under, läskigt.

Glad Midsommar!!
Pusss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0