vuxenpoäng?

det skulle linnea säga ialf...för idag har jag haft storkok här hemma, heeela eftermiddagen! såhär gick det till:

jag gick o handlade för billig peng, krossade tomater, bönor, kött,kyckling o grönsaker

chili con carne:stek lök+vitlök+köttfärs, häll i färsk hackad chili,2 burkar krossade tomater+2 burkar kidneybönor, krydda med salt+peppar+oregano, låt småkoka under lock 20 min

tomatsås med tonfisk och oliver: stek lök+vitlök, häll på tomatsås plus italienska kryddor o puttra 10 min, häll i hackade oliver och till sist tonfisk, salta o peppra och låt puttra 5 min

currykyckling med grönsaker: stek lök+vitlök+kycklingfile i bitar, lägg i hackad morot o paprika och häll på kokosmjölk/grädde, krydda med currypaste och sambalolek, salt o peppar o puttra 10 min

lämna all disk till hemhjälpen ;)

koka ris i din riskokare och  koka pasta på spisen

häll upp allt i portionslådor och frys in!

nu har jag mat för 2 veckor=spara pengar och tid

pusspuss!

Kommentarer
Postat av: carlie

kommer du och bor med mig i höst eller? kommer jag aldrig behöva gå hungrig igen

puss

2009-06-16 @ 19:01:18
Postat av: Mamma

Vad duktig du är Elin!! Det ser jättegott ut! Tack för lite nya recept också. Kram Mamma

2009-06-17 @ 17:57:21
Postat av: Ankan va

fett med vuxenpoäng världsvan va!

2009-06-17 @ 21:25:17
URL: http://hejsvejsva.blogg.se/
Postat av: linn

elin! Im impressed! om jag ändå orkade göra sånt nångång =)

2009-06-18 @ 22:41:37
URL: http://linnols.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0