Dragon Boat Festival

..det är det idag, det betyder ledigt=) Vädret är dock astråkit med regn och grått, riktigt deprimerande. Imorrn ska det nog bli sol ialf, isåfall drar jag med cathrine till poolen. Var där förra helgen, ett hotell nära flygplatsen som har najs pool med sköna solstolar och bar med mat o dryck. En riktigt skön lördag med 35 graders värme. Sen på kvällen hade jag min fest o det blev riktigt lyckat. Kom ungefär 30 pers  o drack öl o åt pizza innan vi drog vidare för o dansa på kokomo. Runt 4-snåret satt vi på plasstolar på gatan och åt grillade lammspett för 3 kr styck hos en liten kines. Såna grejer som man kommer sakna sen kan jag tro.
Annat som hänt senaste tiden är att jag har varit hos polisen på visa-kontoret 2 ggr pga att jag jobbar som eng-lärare men egentligen inte får jobba med det visumet jag har. Blev sjukt nervös när jag blev inkallad en 2a gång men det var inget o oroa sig för, bara massa prat i 2 h om vart jag jobbar nånstans och det blir mitt företag som får ta smällen för det hela.
Igår var jag hembjuden till en klasskompis som är diplomat och bor med sin pojkvän som är hollänsk ambassadör. En sjukt fin lägenhet på 36e våningen hade dem med bar i vardagsrummet  o bastu i badrummet. Det bjöds på 3-rätters som hushållerskan lagade och massa gott vin till det. Efter maten röktes det cigar(inte jag) och dracks whiskey. Enlunch som varade ca 5 h=) Ikväll blir det chips med dipp från världens bästa familj!!

tro det eller ej men jag har hittat leverpastej i peking, hurra!

min födelsedagspresent från mig till mig, skor för 120 kr

anita o sam, jag är kanske inte blekast ändå

för er som missade min halloween-outfit som sailormoon

puss

Kommentarer
Postat av: lillan

snygga skor!

2009-05-31 @ 13:02:36
Postat av: lillan igen

kom hem så vi kan baka scones o bullar, svettas på altanen o bli jagade av permamobilmannen!

2009-06-10 @ 11:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0